Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Slappt

Guuuuuuuuud va slappt vi har det i skolan nu. Hade en lektion idag, i 1 tim och 45 min. Har bara fem lektioner i veckan, en på onsdagar, en på torsdagar och tre på fredagar.. Slappt är det verkligen! Men alla tror att man glider igenom dom tre årerna på fordon på en räk macka, men det gör man inte! Vissa tider är det skit slappt, finns ingenting att göra typ (som nu) men sen så blir det dom gångerna när allt ska vara klart på en vecka typ och man har 100 prov. Ni kan ju tänka er själva hur jobbigt det är att plugga till tre körkort (B,C,CE) Men jag måste väl erkänna att fordon är bra mycket slappare än många andra utbildningar, men det är också för att mycket av våran utbildning sker praktiskt. Det är skönt, så man slipper sitta i ett klassrum i mer eller mindre tre år och glo bara. Och det som är så bra med våran utbilding är att om man sköter sig och fixar körkorterna, så HAR man jobb när man tar studenten. Varje år som går nu så skriker åkerierna efter 5-7000 chafförer. Så att bli lastbilschafför är ett jobb som kommer att bestå, för det är något samhället är beroende av. Hur det än är med världsekonomin så måste det alltid transpoteras saker. Så det känns skönt att veta att man mer eller mindre är garanterad ett jobb när man slutar :) Så, nu har jag predikat lite om skolan också..

Just nu sitter jag hos pappa, ska strax gå hem till morfar och hälsa på sen hem till mammsen. Skönt att komma dit igen! Men får jämt så dåligt samvete över att lämna pappa själv. Men kommer ju tillbaka på söndag så! Annars idag så blir det nog bara lungt. Mitt rum hemma hos mamma är i akut behov av en rejäl städning, så ska nog ta tag i det!

Vet fortfarande inte hur jag ska göra imån. Har köpt en liter vin och fem öl iaf, så vill jag supa till så kan jag. Men känner absolut inte för det just nu =/ Får se hur det blir imån efter att jag har kommit hem från valbo :)

Nu ska jag gå och packa ihop det sista sen börja vandra mot morfar!
Tjing.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: