Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Ford 1908-1917 Modell T

Har länge haft en Ford skylt eller vad man ska kalla det hängandes på min vägg. Har funderat hela tiden vart den har kommit ifrån.. Att den kom från en gammal Ford förstod jag ju, men inte från vilken modell. Idag när jag bestämde mig för att putsa upp den, så tog jag mig i kragen och sökte runt lite på google och kolla om jag hittade nån gammal ford som hade lika skylt som min. Och det visade sig att den kommer från en Ford 1908-1917 Modell T (eller T Ford som man oftast säger) Så den är mellan 92 och 101 år gammal. Fränt tycker jag! Hittade skylten när vi höll på att städa ur min farbors kvarn som han har köpt i jäderfors. Så jag undrar ja, om den är värd nå pengar :) Hoppas det.


Så där ser den ut :)


Den Forden är ifrån 1908, skylten syns ju inte så bra med den är ju likadan ialf.


Och den där är ifrån 1912 :)

Annars idag så har jag tvättat, diskat och stor städat mitt rum. Det händer inte allt för ofta. Jag älskar att göra hus sysslor, men inte att städa mitt egna rum. Släpade fram bil sakerna som ligger under sängen och dammsög där under. Har inte dammsugit där under på mist ett år, så det var ju ganska dammigt. Haha :P Bytte sängkläder med, det var på tiden. Förstår inte varför det ska va så svårt för mig att hålla efter inne på mitt egna rum. När jag är så noga med resten av huset.. Men nu är det gjort ialf!

Nu ska jag gå och leta på nå mat, sen ska jag och mamma gå upp till morfar och hälsa på :) Sen blire hem å packa och gå hem till pappa igen. Har en jobbig vecka framför mig i skolan nu, har projekt och företagande. Usch! Kommer att vara helt slut efter denna vecka känner jag på mig.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Kenny
skriven :

Nån tusenlapp måste den vara värd!