Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Sluta deppa i onödan!

Igår kväll fick jag Tradolan av mammsen så jag skulle få sova nånting. Och nog allt gjorde jag det! Men vaknade upp mellan varverna också, helt borta i huve. Kände mig skit full och fick hallisar! Skit läskigt. Men det var jätte skönt att få sova ut länge iaf!

Idag känner jag mig mycket bättre! Har nyss gjort våfflor med glass och sylt, skit gott. Efter det tog jag en upp piggande dusch och en kopp kaffe, och nu sitter jag här. Nu känner jag mig alldels konstig. Har jätte hög puls, yr som bara den och det känns som om att jag har en glas skål över huvudet. Pulsen är som om att jag nyss har varit ute och sprungit. Det kan inte vara bra antar jag? Hoppas det går över snart.

Har iaf gjort liiiite skol arbete idag, och mer ska jag göra. Just nu sitter jag och lyssnar på musik och har nyss läst lite bloggar. Det verkar som om att det är många som är deppiga nu? Alla brukar ju vara glada i sånna här tider! Som jag är nu! För mig känns det som om att det mest går bra just nu. Det finns väl en sak som ställer till det hela lite, men det orkar jag inte tänka på så jag bryr mig inte i det så mycket. Men annars känner jag mig på topp! Och det känns som om att det finns dom som sitter och klagar på hur dåligt dom mår, men inte gör nått åt det? Då blir det inte bättre av att man sitter och klagar på hur svårt allt är osv. Det gjorde jag själv förr, jag satt och tyckte synd om mig själv dag in och dag ut. Men då var det en som sa till mig till slut ''men ta dig i kragen förfan'' det sårade mig till en början att nån sa så till mig, jag menar, jag vela ju att alla skulle tycka synd om mig. Eller iaf försöka förstå mig.. Men sen kom jag på mig själv, vafan håller jag på med!? Jag lever bara en gång, inte fan kan jag sitta här och deppa eller! Så jag tog tag i mina problem, slutade tycka synd om mig själv och insåg att inget blir bättre av att man sitter och klagar på det dag in och dag ut. Och titta på mig nu, jag känner mig själv så stark sen jag isåg det!

Det är klart att jag har mina dagar som jag deppar ihop totalt och känner mig helt värdelös och tror att jag inte klarar av nånting. Men nu har jag lärt mig att skaka av det, och gå vidare. Jag har märkt att det är många som har svårt för det, som jag hade förr. Så till alla er som känner igen sig - TA ER I KRAGEN FÖRFAN! Livet blir inte bättre för att ni sitter och klagar, hela tiden. Men det är klart att det känns bra att dela med sig av sina känslor i bloggen ibland, det håller jag med om. Men inte jämt! Jag skämms över mig själv när jag läser mina gamla blogg inlägg, jag var så svag så usch! Mår illa när jag tänker på det.

Det finns säkert många som blir små sura när dom läser det där, att jag tycker att vissa ska ta sig i kragen. Men ni som tar åt er, det är ni som ska göra det! Jag säger det inte för att vara dum på nått vis, jag säger det för att hjälpa er och hoppas att ni själva inser att det inte funkar att gå och tycka synd om sig själv hela livet. Det finns så mycket att lägga ner sin tid på! Tänk på allt som gör er glada istället, som familjen, pojk/flickvännen, vännerna, våren, framtidsplaner, ja.. Vad som helst! Tänk på det ni har istället för det ni har förlorat eller vill ha. Allt blir så mycket bättre då! Tänkt på det.

Nu ska jag sluta predika för er och gå och sminka mig och plugga lite innan pappa kommer och hämtar mig. Ska nämligen ner till banken och möta upp farbror, ska få pengar av han som han har spratat ihop åt mig :) Var runt 1000 kr bara, men det är bättre än ingenting! Det ska jag spara undan till rättvik. Sen efter det ska jag tvinga pappa att skjutsa mig till mamma så jag får se Dodgen :)

I morgon tror jag att jag ska gå till skolan, men är inte helt säker än. Får se hur det blir!

Tjineling


Den 30 Maj är det cruising i Sandviken!
Förfest, grillning och lekar hos mig, oavsett väder.
Hör av er om ni vill komma :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 monia
skriven :

jag blir inte sur när jag ser vad du skriver, jag förstår precis vad du menar :) men jag måste ju också säga eftersom jag är en av dom som jämt klagar i min blogg (haha), att min blogg är inte till för andras nöjen, min blogg är en dagbok för mig, där jag kan skriva av mig just när jag mår dåligt. därför det är så mycket depp i min blogg, men jag håller på att ta mig i kragen, jag har just tagit ett väldigt stort steg faktiskt, lämnat den som fick mej må så dåligt.. så nu kan det bara gå uppåt hoppas jag:D

2 Linda
skriven :

Den här gången hade jag tänkt försöka komma till dig innan cruisingen. Om jag inte hamnar på sjukhus igen, vill säga :P