Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Gruvarbetare

Igår drog hela klassen till Garpenbergsgruvan =) Vilken upplevelse det var!!

Hissen ner var väl ingen höjdare enligen mig iaf, trångt, vingligt, det sögs i magen och det verkade som om att vi aldrig kom fram. Det bara fortsatte ner, ner och längre ner. Kände hur paniken börja komma då :P Sen när vi väl kom ner så skulle vi ännu längre ner med bil! Usch, då vela jag verkligen upp igen :P

Första stoppet var vid en maskin som såg ut som typ en gigantisk lastmaskin, som man kunna stå utanför hytten och styra. Typ som på tv-spel. Skit häftigt var det! Men jag var lite för feg för att prova på att köra den. Det var bara 3 st som vågade i klassen.. Ångrar lite nu att man inte gjorde det :P

Sen fick vi åka runt och kolla på resten av maskinerna som dom har där.. Mäktigt!! Då tänkte jag inte på hur långt ner vi var, då hade den lilla paniken jag hade i mig försvunnit. Det var riktigt häftigt dä nere.

Sen var det dags att åka upp igen, i den där nedrans hissen. Men det gick bättre då.

Under tiden vi var där så pratade vi om sommar jobb och så, funderar starkt på att söka jobb där till sommaren =) Man jobbar en vecka (10 timmar/dagen) sen är man ledig en vecka och får ut ca 22 rent i månaden. Själv tycker jag att det låter bra! Men det är ju de att det är ett ganska så slitsammt jobb, psykiskt iaf. Det är mörkt, varmt, fuktigt och mycket ensam arbete. Man kan vara flera kilometer från närmsta person.. Och skulle de bli en riktig brand där nere så kan man nog säga tack och god natt. Men en sommar skulle ja nog kunna stå ut! Får se hur de blir =)

Idag tog jag mig en sov morgon och känner mig riktigt utvilad och på topp idag! Lite senare på eftermiddan ska jag träna, sen ut och gå. Imån på morgonen ska jag ut och jogga! Sist jag ställde mig på vågen var i våras nångång. Har inte vågat kolla hur mycket jag har vägt efter denna sommar. Levde tammefan nästan bara på öl, grogg och pizza då. MEN, jag vägde bara 61 när jag kolla imorse! Jag har jämt legat på 58-60 kg, alltså har jag bara gått upp ett kilo typ, och det är ju inge farligt tycker jag! Trivs faktiskt relatvit bra med hur jag ser ut, men lite skulle ju inte skada om man får bort. Börjar få mer och mer ''kvinnliga former'' också, därmed höfter. Så där har jag förklaringen till varför jag inte kommer i jeansen som jag kunna ha förra året :P Trodde jag hade blivit för fet för dom, men så var icke fallet. Tur de :P

Nä, nu vart det bara en massa svammel =)
Nu ska jag göra lite nytta!
Tjing
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: