Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Att det ska vara så svårt

Efter ca två månader av arbetslöshet så har jag äntligen satt igång med det där förbannade cv't och personliga brevet. Jag tycker att det är svårt att göra de så har bara skjutit upp det hela tiden, jag vet liksom inte vad jag ska skriva eller hur jag ska uttrycka mig på rätt sätt. Men har hittat en jätte bra sida nu så får lite hjälp av den iaf.. Dessutom ska jag träffa jobbcoachen imorn så ska be om tips då med. Mamma ringde igår och sa att jag måste skriva klart det här nu, för hon vela att jag skulle lämna in de till hennes chef så fort som möjligt för att dom börjar snart att söka folk som kan jobba. Så lär väl då!

Så fort jag hör ordet jobb så vill jag mest bara gå under jorden, det känns så jobbigt allt. Jag VILL jobba, men de är just de att komma sig för att söka som är så jävla svårt för mig av nån anledning.

-

Just nu är jag så less på folk så det finns inte ord. Dena ena snackar mer bullshit än den andra, inte om mig, men om så många andra. Av nån anledning så har jag klarat mig bra ifrån skitsnack, det var väl ett tag där som jag kallades för slyna bara för att jag träffade en kille som en annan tjej var kär i. Så typiskt tjejer att börja säga sånt då. Undar ja när fruntimmer ska växa upp? Tydligen aldrig. Jag önskar att jag vore karl!

Ibland känns det som om att jag bara ska säga upp kontakten med alla och vara helt för mig själv, så enkelt allt skulle va. Men samtigt så ensamt :P
Ett liv utan vänner, eller såkallade vänner, är inget liv alls.
Ändå ska alla smutskasta alla, hela tiden, dygnen runt, livet ut.

Jag är nog en utav de få fruntimmerna här i världen som inte snackar skit om andra, sprider rykten eller andra saker som är så typiskt tjejer. Visst kan jag säga att nån är ful eller liknande, men då menar jag att hon/han är ful också. Jag anser att med skitsnack så kommer man ingenstans och JAG tjärnar inte ett nå på att gå och prata illa om andra. Jag skiter i vilket i stället, folk får väl va hur fan dom vill. De är deras liv och deras problem, inte mitt. Jag har mitt egna liv och mina egna problem, jag lägger ned min energi på det istället.

Nu är predikandet slut för idag!
Ska fortsätta med cv't nu.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: