Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Året som har gått..

2012.. Måste ha varit det bästa året någonsin faktiskt. Det har hänt så mycket som har förändrat hela mitt liv till det bättre och jag ångrar inte en sekund av det. 

Erik ligger just nu och sussar sött i sängen, och jag sitter här med en kopp kaffe och tänkte skriva lite kort om vad som har hänt detta år! Får se hur mycket man kommer ihåg..

Januari.. Kan inte komma på att det hände något jätte speciellt. Kommer ihåg att det nya året inleddes med en rejäl bakfylla, vaknade på golvet på folketshus i järbo efter rocken haha. Annars var januari den månaden jag och Tina grävde ner stridsyxan efter några månader.. Dessvärre höll det inte länge. Men nu verkar den vara nedgrävd igen, vilken känns oerhört skönt! 
I februari kan jag inte heller komma på att det hände något speciellt. Sandvik hade 150 års jubileum som firades med ett rejält fyverkeri som var mäktigt att se! Det fanns ett festival tätlt på stan då med, kul att det hände något annorlunda i sandviken så jag, Tina och Liza var dit då!
  

Mars var en efterlängtad månad.. Det var nämligen då det bärde av till Trollhättan och Backstage rockbar! Vilken katastrof resa, men jävlar va det var kul! Haha. Resan dit och hem var nästan roligast.. En bil full ha edsbybor kan inte bli annat än kul! På vägen hem körde Max fel och helt plöstligt hade vi hamnat i en liten by vid namn Grängesberg, då undrade jag hur fan man kunna i en sån liten håla.....
SAIK spelade även final mot Villa, sista finlen som spelades på studenternas.. Självklart var jag där och SAIK tog hem guldet ännu en gång. En kanon dag med andra ord!

I april började mitt liv ta vändning. I början av månaden tog en liten filur som hette Erik kontakt med mig på facebook, hans första ord var väl inte dom trevligaste men jag var redan intresserad av denna man då. Efter några dagar bytte vi nummer med varann och efter det rullade allt på! Vi bestämde att vi skulle ses i Sala på sista april, har nog aldrig sett fram emot en dag så mycket som jag gjorde då! Efter mycket krångel så sågs vi äntligen mitt i natt mörkret innan det var dags att åka hem. Fick en jätte fin ros av honom och jag var direkt såld! Kärlek vid första ögonkastet =) 
 
 
Maj månad spenderades mest här, i grängesberg. Den 4 maj var första gången jag var hit! Jösses, har nog aldrig varit så nervös! Vi båda var nog det.. I början sas det inte många ord, haha. Spenderade natten här och allt känndes bara så rätt. Jag försökte spendera så mycket tid som möjligt här eftersom att i juni skulle jag börja jobba.. Nångång där i maj så kom ett gäng stockholmare hit över helgen, vi skulle på raggar rallyt i borlänge, gick inte så där jätte bra med det eftersom att vi kom alldels för sent haha. Vi var på rocken på kvällen iaf, men det var inte mycket att hurra över.. Jag har för mig att Sandviks 150 års fest också var i maj, kan det stämmas? Jaja, det var ju nått utöver det vanliga iaf. Mycket glad över att jag fick chansen att vara där! 
   
 
I Juni började jag jobba åt Sandvikenhus igen, i björksätra denna gång. Glad över att få jobba, men så jävla jobbigt det var att veta att man bara kommer att kunna träffa Erik under helgerna.. Hade ständig ångest hela sommaren över det. Jag hann bara att jobba några dagar innan jag blev sjukskriven för att jag skulle operera bort två tumörer i bröstet. Första gången jag skulle operera mig, var så nersvös. Hade väntat med att berätta för mamma, pappa pch Louise om det till sista sekund typ för att dom inte skulle vara oroliga.. Tumörerna var dock godartade så det var ingen fara =) Midsommar spenderades i vintjärn efter lite om och men. Både jag och Erik var sjuka och hade ingen lust att sova ute i kylan med det fick bli så ändå! Hade en trevlig helg, dock väldigt lugn. När jag kom hem därifrån så började jag få ont i magen och inom loppet av en timme så trodde jag att jag var döende.. Jag skrek, spydde och grina av smärta så ambulansen fick lov att hämta mig och det visade sig vara blindtarmen som inte vela vara med nå längre! Det var de värsta dygnen i mitt liv, hade så förbannat ont innan och efter operationen! Vart sjukskriven i 1½ vecka efter det. 
 
 
Juli då.. Tog nån dags semester då och stack hem hit för att umgås med Erik, vi bestämde oss då för att åka till västerås över natten och spana in power meet! Var väl inte super kul utan Louise, inget var detsamma utan henne haha. Men det var trevligt iaf! Men som sagt så var vi bara där en natt, vi åkte hem på lördagen igen. Hot Rod Reunion var väl också i juli om jag inte minns helt fel! Åkte dit med Andy, mycket kul. Erik och hans vänner var där med, och några till från sandviken. En mycket rolig helg, synd dock att det var så svin kallt! 5 grader var det en natt när vi skulle sova, i tält... Usch, höll fan på att frya ihjäl! 
 
I augusti var det dags för ccw i sin vanliga ordning. Vart dock bara ett par nätter där i år och någon super höjdare vart det inte. Dåligt väder och ingen Louise, haha. Kändes som om att vi inte gjorde så mycket där egentligen.. Men det var helt ok ändå! I augusti började jag packa ihop mina saker hemma hos mamma med, inför flytten hit i slutet av månaden. Samma dag som jag slutade jobba åt Sandvikenhus skulle jag flytta hit, såg fram emot det jätte mycket men samtidigt var det skit jobbigt. Så klart kommer dom och frågar om jag vill jobba två veckor till då samma dag jag skulle ha flyttat, skit kul. Usch va ledsen jag vart! Kunna ju inte tacka nej, jag lära ju ha pengarna.. Flyttlasset gick ändå iaf, Erik kom hit med släpvagn och hämtade mina grejer och jag följde med hem över helgen. 
 
Men två veckor gick fort och i september var vi äntligen sambos. Det går inte att beskriva hur skönt det var att kunna säga det! Efter att bara har kunnat ses över helger och semester så kunna vi äntligen ses varje dag! Vi kunna nu ätligen börja bygga ett liv tillsammans =) Den 14 september lämnade jag sandviken bakom mig och numera var grängesberg mitt hem. 

'
I oktober kom min familj hit för första gången och hälsa på! Det var kul att få visa dom hur vi bor! Annars i oktober hände det inte mycket.. 
Inte i november heller, förutom min inflyttningsfest då som vart mycket lyckad! Massor av trevligt folk kom =) Och att jag började jobba åt en städfirma! Skönt att äntligen ha hittat ett jobb!
Och så kommer vi till december då, åkte hem till sandviken över jul och hade det bra tillsammans med familjen! Det enda som saknades var Erik, kändes fel att fira jul utan honom. 
Och idag då, nyårsafton.. Det blir en lugn dag, kväll och natt. Jag ska strax åka och handla och städa undan lite, kanske fortsätta att måla trappen och Erik ska hålla på med amazonen. Ikväll ska vi äta gott och sen gå hem till nå bekanta till Erik och fira in tolvslaget! Nyår är väl inte så spännande som det var när man var 15 nå längre direkt.. Är mer än nöjd med en lugn afton nu mera =)

Som sagt, 2012 var då mitt liv tog en ny vändning och nu ser jag äntligen en ljus framtid! Ser fram emot att få göra 2013 till Eriks och mitt år, med allt vad det innebär!

GOTT NYTT ÅR alla vänner och ovänner som läser detta =)
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: