Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

It's a better day today

Då har jag bestämt mig. Fastighetstekniker är vad jag vill utbilda mig till! Tror absolut att de skulle kunna va ett jobb som jag klarar av och skulle kunna tycka va kul. Det man får jobba med då är drift, underhåll och skötsel av fastigheter. Och de gäller då inte bara för tex hyerslägenheter, utan också sjukhus, skolor, kyrkor och affärscentrum.. Så igår sökte jag inte fastighetstekniker utb. i Falun som börjar i september =) Hoppas att jag kommer in! För att komma in på en yrkeshögskola lär man minst ha 2250 gymnasiepoäng, jag har 2700. Så hoppas jag ligger bra till =) Om jag kommer in så kommer jag att läsa:

Branch- och servicekunskap 10 p
Ekonomi och fastighetsjuridik 25 p
Miljö, kvalitet och säkerhet 20 p
Yttre och inre miljö 10 p
Fastighetsteknik 1 65 p
Fastighetsteknik 2 65 p
Elteknik 25 p
Lärande i arbete (parktik) 1 25 p
Lärande i arbete 2 15 p
Lärande i arbete 3 40 p

De kommer att vara i 3 terminer. Om jag sen senare i livet vill gå högskola och utbilda mig till något högre, tex fastighetschef så kommer jag att ha möjlighet till de. Det känns ju alltid bra =)

Jag är redan as taggad och hoppas verkligen på att jag kommer in!! De skulle va så sjukt kul! Och isf blir de förmodligen flytt till Falun =) Vilket också skulle va skit kul, Falun är en fin stad och de är inte långt hemifrån. Men nu ska jag försöka att inte låta tankarna springa iväg för mycket.. Men hoppas att alla håller tummarna för mig nu! Det verkar stört omöjligt att få ett jobb (iaf ett som man vill jobba med) utan en bra utbildning. Så känner att detta är nått jag måste göra helt enkelt. Kommer jag inte in så kommer jag att söka till nästa år igen!

Nu ska jag slänga mig omkull på soffan ett tag innan jag ska ta mig en lång promenad! 
Idag är det är bättre dag!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 40-50's Pinup-fotograf - Miss Emelie '
skriven :

sv; Jaa! Men är lite tveksam, är inte säker om jag passar i de :)