Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Tråkiga vardag!

Det är väl bra frustrerande ändå att vara arbetslös och inte ha nått att göra om dagarna.. Under hela tiden jag har bott här så har det alltid funnits nått att göra, har alltid hållt på med nån typ av renovering i huset. Men nu finns det ingenting att hitta på. Har försökt att få denna dag att rulla på, har tagit reda på disken, kokat ihop lite lunch, vikt och sorterat tvätt, sorterat skräp, haft igång en ny tvättmaskin, betalat räkningar.... Och nu sitter jag här. Jag och Erik kom fram till att vi skulle va ute i garget och hålla på ikväll, men nu lär han åka till Leksand och jobba istället och kommer inte hem förän sent ikväll. Åh suck! Så jag får underhålla mig med att åka och handla mat och lite annat ikväll isället. Och glo på film kanske? Spännande. Hmf. 
 
Tyckte att det inte var någon idé att börja med gästrummet brevid vårat sovrum men nu börjar det klia i mina fingrar! Kommer inte att finnas nånting att göra om dagarna så länge snön ligger kvar på marken och jag inte har börjat jobba. Så det får nog faktiskt bli så känns det som. Får ta det med Erik när han kommer hem! Det enda som ska göras är att väggarna ska målas, och kanske läggas nytt golv så det borde inte ta så lång tid egentligen (det är ett litet rum). Då har jag nått att underålla mig med ett tag. 
 
Tänk om det kunna bli nästa vecka nångång då bara! På skärtorsdagen lät det som om att vi ska på rock i kopparberg, på långfredagen åker jag hem till sandviken, på påskafton ska ett gäng tjejer som jag gick i grundskolan med hem till Maria och grilla och sen blir det utgång, på påskdagen blir det påskmiddag hemma hos mamma och på annandag påsk ska jag och mamma in till valbo och shoppa! Får se om jag åker hem efter det eller om jag stannar en dag till. Som vanligt ska det hända något kul i stan när jag åker bort, cruising och rock på kvällen. Men jag hoppar över det! Har inte varit hemma nu på över en månad.. Familj och vänner går före festligheter, helt klart. Erik ska åka till värmland den helgen, hans morfar fyller 80 år så han kanske missar det med om han inte tar sig dit på nå annat vis. 
 
Fick precis reda på att Erik inte ska åka till Leksand ändå! skönt. Men han kommer nog hem sent ändå vilket sög. Men jaja. Nu ska jag sluta klaga ;) Nu ska jag slå omkull mig på soffan och glo på tv tills tvättmaskinen är klar och DHL har kommit med möblerna. Adios!
 
sommar <3
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: