Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Go fuck yourself

Blogg.se cpear sig så allt sitetr ihop. Orkar inte skriva om allt senare så de får va så här! Jisses vilket snack de har varit om unga som gamla mammor på face och i tidgningarna dom senaste dagarna! Egentligen förstår jag inte hur folk orkar, eftersom ord står mot ord hela tiden. Finns ingen som kan ha rätt eller fel i frågan om vilken ålder man ska skaffa barn. De gör man när man själv känner sig mogen för det, anser jag.. Kan dock helt och hållet hålla med om att de unga mammorna har ökat drastiskt! Vissa är ju inte ens äldre än 14-15 år! Man slutar aldrig förvånas.. Jag säger inte att de skulle va sämre mammamor för de, absolut inte. Men allt fler yngre (i dessa trakter iaf) väljer att behålla barnet, eftersom så många andra de känner till har gjort samma sak. Jag får för mig att de känns lite som ett grupptryck av nå slag. Klarar dom så klarar jag. Och så vet dom inte ens vilken pappan är. Sätter sig själv och de gulliga livet man kan ha med barnet först, tänker inte på hur barnet får det. De verkar som om att många inte tänker på att de är faktiskt ett liv som man ska ha ansvar för i 18 år. Och många stunder kommer de att vara tufft. På de sättet tror jag att de är lättare för en äldre och mognare mamma (och pappan så klart) att klara av när barnet kommer i äldre åldrar. Fast sen så finns de ju dom som är 15 och dubbelt så mognare än nån som är 25.. Men oftast inte. Min mamma var 38 och pappa var 44 när min lillebror Patrik kom. Många höjer säkert ögonbryna för de. Men jag är glad för att mina föräldrar är äldre. De har varit med om då mycket i livet som är lärorikt för mig. Jag skulle aldrig byta ut dom mot nå yngre föräldrar. Dom är perfekt som dom är. Och för den delen så tänker jag inte ens på hur gamla dom är faktiskt.. Egentligen fattar inte jag vart jag vill komma med allt detta, haha. Ingenstans tror ja.. Eller jo, i en perfekt värld skulle inte folk skaffa barn fören de var gift, båda hade jobb, hus och hund. Men jag antar att vi inte lever i en perfekt värld! Önskar bara att många yngre tänkte en gång till innan de bestämmer sig för att behålla barnet, och inte bara tänka på sig själva. Och för min egna del, så skaffar jag mycket hellre barn när jag är 40 än 20. Jag tänker leva mitt galna liv tills den dan jag tröttnar. DÅ kan jag stadga mig =) Vilket förhoppningsvis dröjer minst 10 år till! Och det sista - sluta döm folk som inte vill ha barn. Barn är inte de underbaraste som finns för vissa. Att folk inte kan förstå det.. Jag själv har svårt för barn, faktiskt. Den enda jag trivs med att ha i min närhet är faktiskt min gudson. Och så brosans sambos ungar, men dom är ju lite äldre.. Varför de är så vet inte jag. Inte så att jag inte gillar barn, jag blir obekväm i deras närhet bara och jag förstår mig inte på dom. Och inte vill jag heller helt ärligt. Inte än iaf =) - Ska strax bege mig ner till stan och kolla lite. Ska in på systemet och handla lite götta som ska med till Edsbyn i helgen. Var tänkt att jag skulle va där hela helgen, men stannar hemma på fredag ist och städar undan här hemma och får upp lite ljusstakar och så. Kommer förmodligen inte orka göra de på söndag så =) Senare ikväll är de dags för ett styrkepass med Louise igen, skönt =) Hoppas att man inte får lika mycet träningsvärk denna gång bara haha. Nä, borsta tanden sen bege sig iväg!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: