Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

En liten fundering...

... så här på kvälls kvisten.

Många av mina gamla vänner och bekanta har blivit föräldrar de senaste åren. Och fler är de som ska bli, eller som ska bli fler barns föräldrar. Många, eller ja alla rätter sagt alla, är unga. OCH INGET FEL med det, inte de jag vill komma till.

De jag vill komma till är (nu ska jag försöka förklara de här på ett bra sätt) att jag ofta får känslan av att många unga föräldrar "ser ner" på dom som inte är redo, eller helt enkelt inte vill ha barn nu. Det är rätt många som kastar ur sig kommentarer om hur mycket man festar å dittan och dattan.. Som om att de vore något omoget. Okej om vi pratar om Maggan 32 eller Sivan 47, men nu pratar vi om Anna 20.

Jag kan inte säga att jag förstår, eftersom jag inte själv har nå barn, men jag kan tänka mig att barn och familjeliv är meningen med livet. Men så som min planering med livet ser ut just nu så tänker inte jag skaffa några ungar än på många år, jag vill helt enkelt inte ha barn nu.

Jag vill ut och se världen, göra helt galna saker, festa tills ögonen blöder och bara leva ett ungt helt fucking crazy liv. Jag vill kunna göra det utan att folk ska tycka att de vore något konstigt, jag menar hallå - jag är 20 år!!!! Det känns som om att många förväntar sig att man ska skaffa karl, husvagn, hund och ungar nu. Men nej tack. Ung och galen är vad jag är, och de tänker jag fortsätta att vara =)

Det var bara menat som en liten tankeställare till er föräldrar där ute som läser min blogg, tänk på att inte kasta ur er vad son helst. De finns dom som faktiskt tar illa vid sig, som jag.. Bara för att jag inte vill ge upp mitt festande och allt galet jag gör, så betyder inte de att jag är omogen.

Så, de var de =) skönt att lätta på hjärtat lite haha.

Nu ska jag sova, imån är de dags för storstädning och sen vattengympa med Tina =)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: