Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

*

Så. Inte så deppig design på bloggen längre!

Hoppade upp ur sängen tidigt idag.Kl 7 närmare sagt, och ja, det är tidigt för mig. Sotar jävel.
Ska strax dra igång med städningen tänkte jag, sen ska jag åka in till Ludvika och handla lite.. Sen vettefan vad man ska hitta på. Erik är i Älvdalen och jobbar idag, så han kommer inte hem förän senare ikväll. Suck. Han är typ de enda sociala umgänge jag har här! 

Provade på att träna i måndags och jag har fortfarande träningsvärk, haha. Fyfan! Mår dåligt när jag tänker på det.. Så mycket pengar, tid och energi som jag la ner på träningen förr.. Och nu är det helt bortkastat. Blä!! Har lagt på mig några trivsel kilon också, vilket inte heller känns så bra. Det har Erik också gjort, vi har pratat om att göra ett tappert försök att få bort dom men de går inte så bra.. Haha. Funderar på om jag ska kosta på mig en crosstrainer som man kan ha här hemma och köra lite på varje dag så man kommer igång igen. Men ekonomin är inte den bästa just nu..

Och någon bättre ekonomi ser det inte ut att bli inom den närmsta tiden heller. Var till arbetsförmedligen i tisdags och fick då höra att det är nå nya bestämmelser som gäller nu om man ska kunna få nå pengar. Jag fick avslag från akassan eftersom jag hade jobbat 1 månad för lite, så jag var tvungen att söka om pengar från fkassan genom arbetsförmedligen. Men nu ska man tydligen ha heltidsaktiviteter för att kunna få dom ca 3000 kronorna i månaden. Dvs att jag får åka in till Ludvika varje dag, sitta i ett rum 8 timmar om dagen och söka jobb, 5 dagar i veckan. MY ASS! Aldrig. Med soppa kostander och annat så kommer jag få strax under 2000 kr i månaden bara. Jävla slaveri. Tack och lov för att jag har sparat ihop 20 lök som jag kan leva på ett tag iaf. Så arbetsförmedlingen får fingret av mig. Men ska iaf börja gå hos en jobbchoach fram till i december, en gång varannan vecka. Vet inte alls hur arbetsmarknaden ser ut häromkring och skulle dessutom behöva ha hjälp med ett nytt CV så det känns bara bra att gå till en sån. 

Tråkigt dock att behöva ta dom pengarna som man har sparat ihop för att betala räkningar med, hade tänkt att en del av det skulle gå till renoveringen av köket och en del till en utlandsresa kanske. Men inte det.. Känns dumt att om vi ska renovera nått så är det Erik som får betala. Det här är enda vårat hem nu, jag borde betala lika mycket. Det känns skit att jag inte kan göra det. Tack och lov för att han är förstående och inte är surig för det, han betalar det mesta utan att klaga nånting. Önskar att jag slapp gå med dåligt samvete varje dag ändå..

Vilket långt inlägg det blev! Ni får nöja er med detta denna gång. 
Nu ska jag sätta igång med städningen!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: