Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Bandy !

Den som inte är intresserad utav bandy kan ju hoppa över detta inlägg och läsa nästa ist =)

Humöret var på topp igår när bussen började rulla mot Västerås. Trevligt folk på bussen, solen sken och man var lite så där lagomt nervös inför kvällens match. Kom fram till Västerås runt 18 tiden nångång.. Läktarna började att fyllas på mer och mer, och jag vart mäkta förvånad över att det var så många från Sandviken som hade tagit sig dit. Sammanlagt så var det ca 6200 stycken där, det var kul! Det som var mindre kul var att VSK gjorde första målet, och jag visste redan då på en gång att SAIK skulle förlora. SAIK fick straff och det blev 1-1 innan det var dags för paus. Jag och Sara gick och ställade oss i den meter långa kön för att köpa en fisljummen korv och röka. Men fick man gå ut och röka då? Nej. Vart lite irriterad över det, eftersom att man var så nervös och uppspelt så hela kroppen skrek efter nikotin. Men det var bara att bita ihop det! Men det var dåligt att dom inte hade nånstans där man kunna gå ut..

Andra halvlek startar, och VSK gör 2-1, 3-1, 4-1.. Då var det kört, luften gick ur en totalt. Men hoppet tappade man ändå inte. Speciellt inte efter att mannen, myten, legenden Daniel Mossberg gjorde 4-2 och 4-3. Så då var det bara ett mål till som behövdes, men så blev det aldrig. Slut signalen går och hela arenan dånar av glädje ifrån VSK supportrarna. Det kan man ju förstå, det var 7 år sen VSK var i en SM-final sist. Så det var väll på tiden!

SAIK kommer och tackar alla ifrån Sandviken som hade tagit sig dit, och vissa verkade rätt glada även fast det var en tung förlust. Speciellt Mossberg, så en extra guld stjärna till honom. En annan som ska ha en guld stjärna är Lusen.. Ena sekunden var han på offensiv planhalva, andra sekunden var han på defensiv planhalva. Han for fram och tillbaka och kämpade riktigt. Nån som jag inte förstod riktigt vad han höll på med var Murren.. Han närmar sig mål, alla håller andan, han blir av med bollen och så står han där som ett fån efter bara. Så blev det varje gång. Dumt att kötta vidare efter bollen då och försöka ta tillbaka den? Men nej då. Tråkigt att Aarni inte kunna vara med och spela heller.

I morse när jag läste tidningen så var det förståss vemodigt. Haggan vet inte riktigt hur han ska göra, om han ska fortsätta eller inte. Skulle så klart vara tråkigt om han inte fortsätter. Men det är inte så konstigt att man känner så efter en sådan förlust. Förhoppningsvis rinner det av han så fort som möjligt och han tar det beslutet att fortsätta spela i SAIK =)

Att dom skulle snubbla så där på mål linjen var så klart jätte surt. Men det var som jag skrev i gårdagens blogg, dom är redan vinnare i mina ögon och i så många andras. Jag är så glad att dom tog sig så här långt! Det finns ingeting att klaga på liksom.. Att dom överhuvudtaget skulle ta sig till en semifinal trodde man aldrig från början.

Nån måste ju förlora, så är det ju. Så är det i alla sporter. Det är bara att komma igen och ta nya tag! Nästa säsong blir det inge spelandes på Jernvallen, om bandyn inte krockar med nått annat inne på den nya arenan. Tycker att det är tråkigt att det inte kommer att vara nå fler matcher på Jernvallen, men samtidigt är det spännande med en ny arena. Är orolig över hur högt inträdet blir där. Förmodligen alldelens för högt för att en fattig student som jag ska kunna ha råd att se matcherna..

Nu är det bara att ta nya tag och se till att guldet hamnar där det hör hemma nästa år - i Sandviken! Jag känner på mig att det kommer att bli så. Ni kan ju tänka er själva hur bra SAIK kommer att vara nästa säsong, om dom var så här bra nu. Då blir det farligt!

På lördag är det final melln Edsbyn - VSK. Och jag håller tummarna för VSK! Det skulle vara bra för bandyn om dom kunna vinna. Istället för att Edsbyn ska vinna i år igen. Så på lördag blire förmodligen öl och kolla på matchen =)
Annars så vet jag inte vad som händer i helgen, hör av er om det händer nå kul!

"Hoppas gurkorna och Edsbyn krossar varandra. Sjösten dömer sig själv till mästare"
Haha! Taget ur Sandviken Supporters gästbok.


För vi är Sandviken's AIK, vi älskar er ändå!





Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: