Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Trött och sliten

Har glömt bort att gratta VSK till guldet, så gör det nu. Så fruktansvärt härligt att ett lag äntligen kunna ta guldet ifrån Edsbyn! Guldbyn kom hem utan guld. Var VSKare i 95 minuter och 30 sekunder, back to SAIKare nu igen :) ca 8 månader innan nästa bandy säsong börjar igen, längtar redan :D

Igår när jag kom hem till pappa blev det inte många knop. Visste att det skulle bli en jobbig dag i skolan idag, så jag gick och la mig i tid så jag skulle känna mig pigg. Vaknade flera gånger tidigt i morse av en massa konstiga drömmar, sånna dära som känns äckligt verkliga. Men sen när man inser att det bara var en dröm så kan man andas ut igen.

Satt och lyssnade på Anders (läraren inom projekt och företagande) babbel om budget i ca 2½ timme först i morse, efter det var det lunch och sen var det dags för det hårda arbetet! Vi kom ganska långt på bara ett par timmar. Det var inte så svårt som vi trodde, men när man väl visar det för Anders så kommer han väll med en massa gnäll. Det gör han jämt. Så får se vad han säger imån då.

Efter skolan gick jag hem och åt lite mellis. Fullkornsflingor med mjölk, fullkorsbröd och ett äpple fick det bli. Har börjat tänka på vad jag stoppar i mig mer och mer nu för tiden. Fast inte överdrivet mycket då.. Förut när man skulle äta mellan mål så fick det bli ett par rostade mackor med marmelad på. Det mättade ca 5 min, sen var man hungrig och sugen på nått mer igen. Speciellt nått sött. Försöker verkligen äta nyttig frukost och mellan mål nu, för det mättar längre så man slipper hålla på och små äta. Det är ju de som gör att man går upp så förbannat i vikt. Vitt bröd har jag slutat med helt nu. Det är bara deg och mättar inte för fem öre. Men gott är det, jag vet.. Potatis, ris och pasta ska jag dra ner på. Inte sluta helt, för det är inte bra. Det skulle jag dessutom inte klara av :P Eftersom att jag inte är så förtjust i sallad så kan jag inte ersätta potatis, ris och pasta med det. Ska börja äta fil med kokos och krossade nötter, ägg och ett glas mjölk till frukost nu. Äter man för länge av fullkornsflingorna så tröttnar man på dom. Så det gäller att variera, så man inte faller tillbaka till det onyttiga :) Enda gången jag ska tillåta mig själv att äta onyttigt är när jag är bakis eller när jag har den där röda veckan. För då går det bara inte att hålla sig ifrån allt smaskens :D

Skulle gå hem till mamma efter skolan idag och hämta min laddare till telefon, glömde ju den där som vanligt igår. Blir så less på mig själv :P Men det var ju ett sån't trökigt snö oväder så hon fick komma hit med den istället. Nu på kvällen var jag ut och gick och sprang en timme. Har börjat springa i intervaller nu, hur skönt som helst! Så nu är jag helt sluuut i kroppen. Ska gå och borsta tänderna nu, sen blire sängen. Börjar kl 8 imån, då ska vi börja fixa med budgeten.


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: