Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

11 år i skolan för ingenting

Idag fick jag beskedet om att jag inte kommer in på anlägging. Eller, jag ligger som andra reserv men det finns inte en chans att jag kommer in.

Jag har alltid vela jobbat med antingen djur, bilar eller maskiner. När jag var liten så satt jag och lekte med brosans bilar, traktorer och liknande, dockor och sånt var inget för mig. Jag kom ju in på transport, men jag kände efter ett tag att det inte är min grej att sitta i en lastbil resten av mitt liv, och började fundera på om jag ska söka till anläggning till sista året i skolan. Efter att jag hade gjort det kändes det helt rätt! Det är det jag vill bli, en maskinförare. Jag var lite orolig att jag inte skulle komma in eftersom att det var så få platser (12 st), men lärarna var övertygade om att jag skulle fixa det. Jag pluggade på som aldrig förr för att höja betygerna och chanserna, men det räckte alltså ändå inte.

Varför ska det vara betyg som bestämmer om man kommer in eller inte? Bara för att jag inte har MVG i alla ämnen, blir jag en sämre maskinförare för det? Skulle inte tro det. Det är väl viljan som räknas, eller hur? Jag tycker att det där är så sjukt. Jessica kom inte in hon heller, hon kom som första reserv. Jag tror inte att det är nån som vela komma in lika mycket som jag och Jessica vill.

Det känns verkligen som om att 11 år i skolan är helt bortkastat. Visst har jag lärt mig mycket, men jag får inte fortsätta utbilda mig till det jag vill bli i framtiden bara för att jag inte hade bra betyg nog. Det var mindre än 1% ifrån att jag skulle komma in, det känns så förjävligt!!!

Jag blir så besviken, arg och förvirrad så tårarna har bara sprutat ur mig hela dagen. Jag blir mest besviken på mig själv eftersom att det verkar som om att jag aldrig klarar av nått. Jag klarade iaf inte av det som jag anser vara viktigast, få en bra utbildning och ett jobb som jag kommer att trivas med. Det sket sig totalt. Jag känner mig så fruktansvärt värdelös och dum så det är inte sant..

Nu vet jag inte alls vad jag ska ta mig till. Måste prata med SYOn på skolan och se vad hon tycker och vad jag har för möjligheter efter det här.

Luften har helt gått ut mig, det är så mycket jag skulle behöva göra idag men jag har bara legat i sängen hela tiden. Måste försöka ta mig i kragen nu och få nånting gjort. Har totalt tappat lusten för att åka till västerås med, men jag msåte väl åka ändå nu när jag har lovat dom andra. Dessutom skulle jag behöva ha kul nu så jag kommer på andra tankar..

Nu ska jag gå och byta sängkläder och packa klart väskan till Norge..
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Håkan
skriven :

Finns det ingen annan skola där du kan läsa till anläggning då ?