Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Begravning

Idag är dagen då min styrka, min stolthet - min morfar ska begravas. En stor del av mig kommer att följa med honom.

Jag har känt mig så hemsk den senaste tiden för att jag inte har kunnat grina, jag har liksom inte fattat det än, att han är död. Jag hoppas verkligen att det släpper idag och att jag kan bara få bryta ihop.

Just nu sitter jag och väntar på att folk ska komma. Morfars bror och hans fru ska komma, och några till släktingar och vänner. Då blire lite smörgårstårta och sen runt 12 åker vi till Ljusets Kapell där begravnigen ska vara. Kl 13 börjar begravningen, sedan blir det minnesstund med fika. Sen hem, och då kommer man väl mest bara ligga och glo upp i taket.. Så om det är någon som här av sig idag och jag inte svarar, så vet ni varför.

Har nyss klätt på mig, och för första gången i mitt liv känns det obekvämt att ha svarta kläder på sig.. Jag har satt på mig mormors pärl halsband och örhängen, ska ha på mig lite av hennes gamla prafym med.

Det här kommer att bli en grymt jobbig dag. Jag önskar att jag hade nån som kunna vara nära mig och sötta mig och bara finnas till. Jag vet att jag har min familj, men det räcker inte alltid till sånna här gånger.


Jag kommer aldrig att glömma dig! Jag ska fortsätta att bära en del av din styrka med mig genom livet.
Jag hoppas verkligen att jag kan bli som dig en vacker dag, det har jag velat så länge nu!
Och jag ska gör allt för att det ska bli så.
Jag älskar dig morfar, du kommer alltid att finnas i mitt hjärta <3

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 monia
skriven :

det kommer nog gå bra vännen! tänker på dig kram