Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Midsommar helgen

Nu ska jag ta mig tid å berätta om vad jag hade för mig under midsommar helgen, har inte haft tid eller ork till det innan.

Midsommarafton: Morgonen började med en massa bråk och tjafs bara, så jag trodde att hela dagen var förstörd. Men vi lyckades bli samms iaf så jag och mamma for iväg till ica och handlade mat. När vi kom hem så lagade jag maten, fyfan va gott de blev ;) Det var jag, bröderna, mamma och Kalle som åt. Efter det så kollade vi lite på fotbollen och åt lite godis.

Sen fick vi för oss att åka till Gammelstilla och fiska. Så vi slängde i spöna i bilarna och åkte :) Har inte metat på 2 år, så det var kul. Alltid lika kul att få nått på kroken ;) Sen åkte vi upp till dammarna, där har jag inte varit på flera år. Dom hade gjort om där hur mycket som helst, så nu var det skit fint! Vi vart kvar där några timmar och Kalle fick några fina fiskar. Sen tyckte vi att det var dags att åka hem, men vi stannade till vid Dragbo Gård innan. Dit flyttade mormor och morfar när dom gifte sig 1950, mamma föddes även där. Har inte varit dit heller på flera år, sist var med morfar.. Så himmla fint är det där! Lite synd att se att allt förfaller bara. Skulle så gärna vela bo där, eller iaf ha det som sommar stuga.

Jag fick iaf träffa en massa kor och tjurar där, så jag var mer än nöjd :) Jag vela promt in i ladugården också och kolla på kalvarna, och för att komma in lära jag gå över en jävla massa koskit och dynga. Hade ko skit över hela mig efter det! Men det var värt de :) Jag älskar kor och tjurar, det har jag gjort hela mitt liv!

Vi kom hem runt 10 tiden på kvällen, då kollade vi på Vi hade i alla fall tur med vädret - igen. Efter det slocknade jag som en stock, hel nöjd efter den dagen. Bästa midsommaraftonen på länge!

Midsommardagen: Vaknade i skaplig tid och började plocka lite hemma. Gjorde mig klar och sen bestämmde vi att vi skulle börja rulla mot Vintjärn i 5 tiden.. Men mamma var så seg så vi kom inte iväg fören vid 6, var framme vid 7. Var ganska så mycket folk där då, och stålande väder! Så vi slängde fram stolar och bord och bara njöööt :) Helt underbart. Vart några öl, nån cider och grogg. Helt perfekt fylla vart det! Var liksom lagom hela kvällen, inte så där snor full som jag brukar kunna bli.. Träffade en massa roligt folk där, bland annat Kenny D och Nenna :) Kul att se er igen.. Träffade även en filur som jag träffade i Bollnäs under motorrevyn, det visade sig att han hette Jonas och kom från Hudiksvall :) Ranta runt mest med han hela kvällen, trevligt vare!

Vi kom hem vid 3 på natten, somna som en stock! Helt slut var jag.

Så såg min midsommar helg ut :) Helt klart den bästa på länge!

Igår vart det inte många knop, var så trött och seg hela dagen.. Och idag har det inte hänt mycket med, har mest bara legat ute och jobbat på brännan =) Nu ska jag gå och ta mig en macka, sen ut och övningsköra med pappa. Bara 2½ månad kvar innan det är dags för körkort, längtar! =)

Bilder från helgen finns på min bilddagbok: http://webbwilder.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1245448801&id=378706864#0

Just ja, behöver hjälp. Måste ha låten ''Etthunda mil från dig'' med Lasse Stefanz, har lyckats tagit bort den.. Hittar ingen stans man kan ladda ner den ifrån, och jag hittar inte ens den på youtube. Den som har den eller kan fixa fram den kan ju hojta till :)

Och en sak till, behöver chaufför till power meet. Hör av er om det är nån som är frivillig ;)

Tjing
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 monia
skriven :

jag har den låten :) men du är ju inte på msn så kan ju itne skicka ;P

2 Jesa
skriven :

jasså.. gjode du?

JAg kanske såg dig oxå fast jag inte vet det..

Visst var det kenny dannberg du mena i texten? vi bodde i samma partytält som dem!