Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Dålig på att uppdatera

Jag är dålig på att uppdatera ibland, jag vet. Men man ju inte alltid tid med att sitta här heller.

Igår vaknade jag i skaplig tid. Gick upp och åt frukost, sen betsämde jag mig för att jag skulle ut och springa en timme. Sagt och gjort! När jag kom hem igen hoppade jag in i duschen och gjorde mig klar, och så kom Fredde och hämtade mig. Vi åkte hem till han/dom och vart kvar där ett tag innan vi åkte till bandyn (jag, Louise, Sara, Fredde och Johan alltså) Det var första matchen i semifinalerna mellan SAIK-VSK. Och SAIK vann med 4-1 :) Ett steg närmare studenternas! Känns bra. Efter matchen åkte jag hem och kollade på tv resten av kvällen bara. Slockna rätt tidigt..

Imorse vaknade jag rätt tidigt med. Var ut och sprang till kl 10:30. När jag kom hem igen så kokade jag kaffe och funderade på vad jag skulle göra. Såg att det var rätt skitigt hemma, så jag bestämde mig för att vara lite hjälpsamm och dammsög hela huset. Tvättade, diskade och små plockade med lite allt möjligt här hemma med. Så nu är det rent och fint :) Mamma blev mycket glad när hon kom hem. Tyckte att jag kunna göra det åt henne eftersom att hon har så mycket annat för sig nu. Hon är upptagen med nått hela tiden. Dessutom fick och reda på idag att en utav hennes närmsta vänner har fått cancer, igen. Och det var ju pricken på i:et liksom.. En vän till henne som hon har känt ungeför lika länge som jag har levt dog i lugncancer i höstas, och så fick hon reda på att en annan vän till henne hade fått cancer med. Men hon hade opererats och klarat sig bra hittils ialf. Men hon som har fått cancer nu igen (Kicki) kan inte operaras för att tumören sitter för nära kroppspulsådern.. Så det är väl mer eller mindre kört för henne. Och sen är allt åt helvete med morfar också. Han har inte länge kvar nu. Just nu känns det verkligen som om att allt skit ska hända på en och samma gång. Beundrar mamma för hennes styrka..

Ska gå till morfar lite senare och hälsa på. Har inte varit dit på ett tag nu. Men det känns så olustigt at vara där och se hur eländigt det är med honom. Men går jag inte dit får jag dåligt samvete.. Efter att jag har varit där så ska jag nog bara ta det lugnt. Har fortfarande inte fått tummen ur röven och gjort nått åt bilen. Så man kanske ska göra det ikväll så man får nått annat att tänka på ett tag..

Sara fyller 18 på söndag, och har fest på lördag. JAG VILL OCKSÅ! Ååååh. Jag hatar att vara liten. Sitter och funderar på vad man ska köpa åt henne, och hur fan jag ska få råd med det. Vill köpa nått speciellt eftersom att hon är den vännen jag har känt längst. Vi har varit vänner sen i 3an nu.. Men jag har inge pengar till att köpa nått riktigt speciellt =/ Suck!! Men ja, får väl se hur det fixar sig. Usch va jag hatar det där med att köpa presenter :P Och jag hatar mitt fattiga student liv. Om SAIK går vidare till final, hur fan ska jag ha råd att åka dit och titta då? Det kommer ju gå på minst 500 kr. Och de är det jag har att leva på resten av den här månaden. ÅH! Va less jag blir. Men blir det så att dom kommer till final, så ska jag då tammefan dit. Om jag så ska behöva panta burkar och sälja mig själv. Haha, närå. Får väl be nån lite snällt om att få låna pengar helt enkelt.. Men då kommer jag va lika fattig igen när nästa studiebidrag kommer. GE MIG ETT JOBB FÖR TUSAN!!!

Nu ska jag göra mig klar och gå till morfar.
Tjing.


Mammsen och Morfar -`v´-
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: