Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Studieresan till Finland

Tänkte skriva lite om vad som hände i Finland =) Vissa saker kan ju få stanna på båten, så de nämns inte här ;)

På måndag eftermiddag fick jag skjuts av mamma till skolan, vid 3 började vi rulla ned mot sthlm. Var en evig väntan innan vi fick komma på båten kändes det som.. Var så hungrig och öl sungen! Haha =P Buffén satt fint den! Sen vart det hytt fest hos grabbarna. Vissa blev ju fullare än andra den kvällen, haha. Men grymt kul hade vi! =)

Vart inte mycket sömn den kvällen. Det skaka så nå grönjävligt i båten, tack vare all is som den lära åka igenom. Ölen åkte upp och ned i magen, mådde inte direkt prima. Innan jag kröp till kojjs så låg jag i grabbarnas hytt och snacka skit med dom, tills dom tröttna på mig =)

Mådde inge vidare på tisdag morgon, kännde mig bakfull som bara den. Men efter lite frukost och en kopp kaffe känndes det bättre. Sen var det dags att kliva av i Åbo och åka vidare till Lännen fabriken. Vi körde fel ett antal gånger innan vi kom dit vi skulle, haha =P Men till slut hitta vi! Var en massa intressanta saker där, det var ett perfekt studiebesök för mig! =) Vart kvar där i ett par timmar, sen var det dags att dra sig till hamnen igen och vänta på båten. Vi kom dit typ kl 16, men isläppet var inte förän vid 19.. Så jag, Jessica, Kalle och ena läraren Per gick till ett gammalt fängelse, som var alla skurkas skräck förr i tiden. Riktigt häftigt var det där! Sen gick vi runt på hamnen och kolla på lite båtar.. Sen var det ett evigt väntande på att få komma på båten igen så man kunna äta buffé igen och börja dricka öl =P

Var ner till taxfreen och köpte nån öl och nån cider, och förståss godis =) Sen vart det hytt fest igen. Dock lugnare denna gång. Vi alla var så trött och slita sen kvällen innan.. Haha. Men var ned och tog en drink iaf, sen låg jag i grabbarnas hytt och snacka skit med dom ett tag. 3 av 4 började snarka ganska så fort. Bara jag och Niklas som var vakna, så vi låg och pratade i ett antal timmar om allt mellan himmel och jord. Skönt att få prata av sig lite =) Det gunga så nå enormt i båten då med, så vela inte gå därifrån förän det hade slutat, haha! En riktig mes är jag när de gäller att åka båt =) Så gick inte tillbaka till min och Jessicas hytt förän halv 4 på morgonen. En mysig pratstund blev det =) Det behövdes. Bara att känna närheten av en vän var något jag faktiskt verkligen behövde.. Tänk så lite närhet kan göra.

Somnade som en stock när jag kom till hytten. Orkade inte ens klä av mig. Och det värsta av allt, var att vi skulle upp halv 6. Då kom det en som jobba på båten och väckte oss, eftersom att avstigningen var halv 7. Så då var det bara att fixa till sig lite och sen packa ihop. När vi kom av båten var det stålande väder i sthlm. Livet känndes för några sekunder helt underbart. Resan hem gick fort, ca 1½ timme bara. Var hemma i Sandviken kl 9.

Fick endast sova runt 3 timmar på två dygn, så man är rätt sliten nu.

Skönt att komma få hem! Fast endå inte.. Har en förmåga att bli så deppig efter att jag har kommit hem ifrån nått man har sett fram emot så länge. Hade så kul tillsammans med klasskamraterna och lärarna! Det är den bästa klassen och lärarna man kan tänka sig. Så nu sitter jag här och känner mig ensam efter att ha fått varit tillsammans med dom mer eller mindre oavbrutet i 48 timmar, haha =) Vi har ju några resor kvar att se fram emot, Skellefteå, Kiruna och maskinexpo. Sen är det dags för studenten. Usch, vill inte! :( Student mössorna hade kommit idag också förresten..

Det var en helt fantastisk resa! Ser fram emot kommande resor.

Nä usch, ingen som har lite lyckopiller som man kan få? Haha. Hatar när det blir så här =P
Ska ta en kopp kaffe ute i solen nu, kanske blir lite gladare då haha.
Bilder från resan kommer upp på min bdb till helgen! Så håll utkik där om ni vill se dom. Webbwilder heter jag där.

Tjing!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: