Eat my shit

and feel the taste of my fantastic life

Sunshine

Idag är det en bättre dag!
Hade en riktig skit dag igår.. Men idag känns det mycket bättre.

Började dagen med att åka till ica och handla lite.. Skulle hem till pappa och cykla efter det, men hoppade de. Törs fan inte åka så långt med bilen. Den skrammlar och har sig så nu får den stå på gården tills nån kommer hit och hjälper mig att fixa den, haha.

När jag kom hem från ica så tränade jag, skönt. Fast dock segt, börjar tycka att de är väldigt tråkigt nu för tiden. Inge bra! Får fan inte ge upp med de nu, måste hålla i fram till sommaren. Så är det bara! Har nyss ätit en lite sen frukost, yoghurt med frysta hallon, hårt bröd och ett glas mjölk. Räka ut att de vart ca 300 kcal, förr låg min frukost på runt 500-600. Visste ni att ett helt paket frysta hallon innehåller lika mycket kcal som 1½ äpple? Och att man kan äta 1½ paket hallon och få i sig lika mycket kcal som en banan? Samma gäller blåbär, jordgubbar och björnbär. Så nu har jag bytt ut de mesta av frukten till bär ist, de är för den delen godare också tycker jag =)

De flesta undrar säkert hur jag orkar hålla reda på sånt där och räkna kalorier.. Men de är över huvud taget inte ens jobbigt, till slut lär man sig de där utantill. Och för att jag ska kunna gå ned i vikt, måste jag minska kalori intaget och öka träningen. Jag vill inte gå runt och vara hungrig, så då är de bättre att ränka kalorier och hålla sig till en viss gräns och endå kunna bli mätt =)

Nog om det! Men de värsta är att jag inte har nå annat kul att skriva om.. Ska ta och kolla runt lite om de finns nå jobb nu, sen vänta på att mamma kommer hem innan det är dags att bege sig ut på en lång promenad. Ikväll blir det bio med pappa och lillebror =) Inte allt för ofta de händer! True Grit ska vi se.. Hoppas den är bra!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: